Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 8 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
Strana jako firma: ANO 2011 a ANO
Smilnická, Julie ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat dvěma politickými stranami ve středoevropském prostoru optikou reprezentující jeden z dnešních fenoménu vyskytujících se na politické scéně - jsou jím politické strany, které svým fungováním připomínají soukromou firmu. Teoretický koncept - strana jako firma (the business firm party) z roku 1999 vzniklý na základě analýzy fungování a prezentace italské strany devadesátých lete FORZA ITALIA, se stane hlavním teoretickým rámcem, ze kterého práce bude vycházet. V práci bude tento koncept představen a následně bude aplikován na vybrané politické strany, jimiž jsou ANO 2011 působící v České republice a strana stejného akronymu ANO (Aliance pro nového občana), která byla přítomna ve slovenském stranickém systému zejména mezi lety 2002-2006. Na závěr pak dojde ke komparaci těchto jednotlivých případových studií a identifikování jejich podobností či naopak odlišností.
Nástup nových politických stran v České republice
Šárovec, Daniel ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Cílem této diplomové práce je pojednat o nových politických stranách v kontextu českého stranického systému. Zkoumanými politickými subjekty jsou hnutí ANO 2011 a hnutí Úsvit přímé demokracie, které prorazily ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013. Tato vícepřípadová studie postupuje od elementárního a nejednoznačně uchopitelného pojmu politická strana k rozličným teoretickým aspektům novosti, přičemž se následně snaží v kontextu nových stran stručně definovat český stranický systém. Činí tak z hlediska legislativních pravidel pro (nejen nové) politické strany, ale i z pohledu vývojového. Empirická část poté pracuje s jednotlivými charakteristikami vybraných dvou subjektů - zaměřuje se postupně na jejich vznik a vývoj, programové ukotvení, osobu lídra a členů, volební kampaň a účast hnutí ve volbách. Jednotlivé charakteristiky mají za úkol výstižně představit obě seskupení tak, aby byly jasně patrné nejen jejich společné, stejně jako jejich odlišné rysy. Získané poznatky jsou posléze posuzovány optikou zvolené teorie novosti Allana Sikka, kdy je zkoumáno, zda ANO a Úsvit spadají do některé z kategorií v teorii definovaných. Práce se snaží posunout stav poznání týkající se nových českých politických stran, stejně tak ale poukazuje na pozitiva a negativa zvolené...
Hnutí ANO 2011 jako populistická strana?
Birinyi, Kristýna ; Šárovec, Daniel (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Tato bakalářská práce se bude zabývat politickým subjektem hnutí ANO 2011. Záměrem práce bude zjistit, jakým způsobem hnutí pracuje s populistickými a anti-political- establishment elementy, a zda ho lze, podle předem stanovených indikátorů, považovat za populistickou stranu. Teoretický základ bude vycházet z konceptů populismu a anti-political- -establishment party. Tyto teoretické přístupy se vzájemně nemusí vylučovat a často se navzájem prolínají. V zásadě neexistuje všeobecně uznávaná definice u žádného z těchto fenoménů. Tato práce bude mimo jiné analyzovat postavení hnutí v českém stranickém systému od počátků jeho působení do poloviny roku 2019 a měla by tak přispět k dosavadnímu stavu poznání o populistických tendencích stran na příkladu hnutí ANO 2011. I přesto, že bylo hnutí ANO 2011 analyzováno již v minulosti, nelze zapřít dynamiku politických subjektů a jejich schopnost se výrazně měnit ve velmi krátké době.
Hnutí ANO 2011 v radničních koalicích: případová studie velkých měst
Hlušička, Filip ; Jüptner, Petr (vedoucí práce) ; Mlejnek, Josef (oponent)
Předkládaná diplomová práce se týká Hnutí ANO 2011 v komunální politice. Konkrétně se zabývá vybranými statutárními městy ve volebním období 2014-2018 s důrazem na stabilitu koalic, kterých bylo ANO součástí. Dále se práce zaměřuje na místní organizace ANO, které se v průběhu volebního období potýkaly s vnitřními problémy vycházejícími ze specifické povahy ANO. ANO je považováno za tzv. business-firm stranu, která stojí na silném lídrovi z podnikatelského prostředí s malou členskou základnou a charakteristickou orientací na marketingové strategie a externí odborníky. Typickým příkladem business-firm strany je Forza Italia založená v 90. letech italským podnikatelem a později premiérem, Silviem Berlusconim. Povaha ANO, jako business-firm strany, může mít vliv na komunální úroveň, kde se místní organizace řídí dle pokynů vedení a postrádají potřebnou míru autonomie pro rozhodování na nejnižší úrovni politiky.
Nástup nových politických stran v České republice
Šárovec, Daniel ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Cílem této diplomové práce je pojednat o nových politických stranách v kontextu českého stranického systému. Zkoumanými politickými subjekty jsou hnutí ANO 2011 a hnutí Úsvit přímé demokracie, které prorazily ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013. Tato vícepřípadová studie postupuje od elementárního a nejednoznačně uchopitelného pojmu politická strana k rozličným teoretickým aspektům novosti, přičemž se následně snaží v kontextu nových stran stručně definovat český stranický systém. Činí tak z hlediska legislativních pravidel pro (nejen nové) politické strany, ale i z pohledu vývojového. Empirická část poté pracuje s jednotlivými charakteristikami vybraných dvou subjektů - zaměřuje se postupně na jejich vznik a vývoj, programové ukotvení, osobu lídra a členů, volební kampaň a účast hnutí ve volbách. Jednotlivé charakteristiky mají za úkol výstižně představit obě seskupení tak, aby byly jasně patrné nejen jejich společné, stejně jako jejich odlišné rysy. Získané poznatky jsou posléze posuzovány optikou zvolené teorie novosti Allana Sikka, kdy je zkoumáno, zda ANO a Úsvit spadají do některé z kategorií v teorii definovaných. Práce se snaží posunout stav poznání týkající se nových českých politických stran, stejně tak ale poukazuje na pozitiva a negativa zvolené...
Strana jako firma: ANO 2011 a ANO
Smilnická, Julie ; Mlejnek, Josef (vedoucí práce) ; Perottino, Michel (oponent)
Diplomová práce se bude zabývat dvěma politickými stranami ve středoevropském prostoru optikou reprezentující jeden z dnešních fenoménu vyskytujících se na politické scéně - jsou jím politické strany, které svým fungováním připomínají soukromou firmu. Teoretický koncept - strana jako firma (the business firm party) z roku 1999 vzniklý na základě analýzy fungování a prezentace italské strany devadesátých lete FORZA ITALIA, se stane hlavním teoretickým rámcem, ze kterého práce bude vycházet. V práci bude tento koncept představen a následně bude aplikován na vybrané politické strany, jimiž jsou ANO 2011 působící v České republice a strana stejného akronymu ANO (Aliance pro nového občana), která byla přítomna ve slovenském stranickém systému zejména mezi lety 2002-2006. Na závěr pak dojde ke komparaci těchto jednotlivých případových studií a identifikování jejich podobností či naopak odlišností.
Nástup nových politických stran v České republice
Šárovec, Daniel ; Perottino, Michel (vedoucí práce) ; Švec, Kamil (oponent)
Cílem této diplomové práce je pojednat o nových politických stranách v kontextu českého stranického systému. Zkoumanými politickými subjekty jsou hnutí ANO 2011 a hnutí Úsvit přímé demokracie, které prorazily ve volbách do Poslanecké sněmovny Parlamentu České republiky v roce 2013. Tato vícepřípadová studie postupuje od elementárního a nejednoznačně uchopitelného pojmu politická strana k rozličným teoretickým aspektům novosti, přičemž se následně snaží v kontextu nových stran stručně definovat český stranický systém. Činí tak z hlediska legislativních pravidel pro (nejen nové) politické strany, ale i z pohledu vývojového. Empirická část poté pracuje s jednotlivými charakteristikami vybraných dvou subjektů - zaměřuje se postupně na jejich vznik a vývoj, programové ukotvení, osobu lídra a členů, volební kampaň a účast hnutí ve volbách. Jednotlivé charakteristiky mají za úkol výstižně představit obě seskupení tak, aby byly jasně patrné nejen jejich společné, stejně jako jejich odlišné rysy. Získané poznatky jsou posléze posuzovány optikou zvolené teorie novosti Allana Sikka, kdy je zkoumáno, zda ANO a Úsvit spadají do některé z kategorií v teorii definovaných. Práce se snaží posunout stav poznání týkající se nových českých politických stran, stejně tak ale poukazuje na pozitiva a negativa zvolené...
Politický marketing a analýza komunální kampaně hnutí ANO 2011
Peruth, Milan ; Říha, David (vedoucí práce) ; Dudová, Ilona (oponent)
Tato bakalářská práce nejprve teoreticky charakterizuje pojem politického marketingu a přibližuje marketingový mix v politickém marketingu. Dále se zaměřuje na subjekty na politickém trhu a popisuje volební systém komunálních voleb. V praktické části poté přibližuje komunální volby v roce 2014 ve městě Rakovník a analyzuje marketingovou strategii hnutí ANO 2011. Cílem analýzy je zhodnotit úspěšnost hnutí ANO 2011 v těchto komunálních volbách a nalézt doporučení, která by vedla k lepšímu volebnímu výsledku.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.